Noi facilitati pentru controlul accesului in retea, o mai buna monitorizare, rapoarte detaliate, posibilitatea cuplarii de camere foto automate.
Dupa terminarea cu succes a primei etape din complexul proiect, UAT a apelat tot la serviciile noastre pentru ...
Portalul oficial al unicului distribuitor autorizat Valvoline din tara noastra.
Site-ul oficial al lantului de spalatorii auto "BEST WASH" din care se vor putea face rezervari on-line pentru rampe.
Solutii Software Echipa noastra are experienta in dezvoltarea software pe orice platforma, arhitecturi complexe de sisteme IT ...
Divizia Web Fiecare proiect este pentru specialistii nostrii o provocare, iar munca depusa a fost pe deplin recompensata ...
Divizia Hardware Suport, audit si consultanta pentru definirea solutiilor optime, servicii de instalare, instruire operatori si intretinere ...
Divizia Securitate Desi inca in faza de inceput la noi, sistemele de control al accesului cu cartela si-au dovedit deja utilitatea...
Divizia Design si Identitate Serviciile de Corporate Identity pot include servicii cum ar fi design logo, design papetarie, hârtii cu antet, carti de vizita...
Consistenta în site-uri
Data viitoare când cititi un ziar sau o revista, uitati-va atent la prima pagina sau la coperta. Apoi uitati-va prin fiecare sectiune...
Crearea continutului - Cum să eviti Efectul Hamlet
Estetica site-ului este foarte importanta, iar imaginea si design-ul sunt primele lucruri care sunt înregistrate în mintea consumatorilor.
Ucigând cel mai mare mit al design-ului web
Se poate ca toti cei care cred ca utilizatorii online sunt niste idioti lipsiti de creier, fara nici o alta activitate, sa ridice mâna sus?

Ucigând cel mai mare mit al design-ului web

Se poate ca toti cei care cred ca utilizatorii online sunt niste idioti lipsiti de creier, fara nici o alta activitate, sa ridice mâna sus?

Se poate ca toti cei care cred în urmatoarele banalitati sa ridice mâna sus: a) utilizatorii nu folosesc scroll-ul, b) utilizatorii nu dau click, c) utilizatorii sunt cu totii la fel – Eu stiu pentru ca i-am cunoscut pe toti si am vorbit pe larg cu ei.

Se poate ca toti. Cei care cred ca. Utilizatorii vor citi. Doar propozitii scurte. Pe web. Sa ridice. Mâna?

Si daca se poate ca – am lasat-o pe aceasta la urma pentru ca este cea mai insidioasa (perfida) – toti cei care cred ca cititul pe computer este dificil, sa ridice mâna sus?

Clasa, acum priviti în jur. Faceti cunostinta cu dusmanul dumneavoastra.

Eu merg la conferinte web. De obicei, datorita faptului ca merg acolo pentru a vorbi despre design de interes larg. Si daca ati mai citit carti trebuie sa stiti ca, în parte, accentul se pune mai ales pe continut. Cum sa folositi continutul pentru a încuraja o comunitate. Iar continutul, de obicei, înseamna cuvinte. Text. Citiri.

De obicei, conferintele la care particip prezinta si o prelegere despre “Cum sa scrii pentru Internet”. Si, de obicei, aceasta prelegere este pregatita de un fanatic în stilul lui Jakob Nielsen într-un costum, trancanind în stânga si în dreapta despre toate miturile prost concepute legate de Internet.

Utilizatorii nu citesc. Utilizatorii nu folosesc scroll-ul. Utilizatorii au nevoie de cuvinte mici, propozitii mici, liste, link-uri în pagina, mângâieri pe crestetul capului si lapte si prajiturele înainte de culcare.

Fiecare din aceste prezentari la care particip îmi lasa un gol în stomac. Ma frustreaza, deoarece eu folosesc multe cuvinte pe Web si stiu ca acestea sunt citite. Am e-mail-ul ca dovada. Si mai stiu ca oamenii au citit totul, pâna la capatul acelei povesti de 3.000 de cuvinte, deoarece au publicat la rândul lor o poveste, aceste lucru putând fi realizat numai dupa citirea întregului articolului.

Si stiu acest lucru deoarece acesti oameni, cu discursurile lor prost concepute, se adreseaza unei camere întregi de oameni care citesc si scriu cât e ziua de lunga, în fiecare zi, pe computer!

Nu mai este nimeni care a observat aceasta ironie de a vorbi unor oameni specializati în domeniul Web si spunându-le ca oamenii nu citesc online? Daca nimeni nu citeste online, daca nimeni nu se foloseste de scroll si nimeni nu da click, atunci ce anume fac acesti oameni?

Adica, dumneavoastra de ce va obositi sa mai cititi acest articol? Nu aveti alte activitati care nu implica click-ul, scroll-ul si cititul online, pe care trebuie sa le faceti?

Daca nu ma credeti, atunci credeti acest lucru: principala functie a Internet-ului este e-mail-ul. Acest lucru a fost demonstrat prin studii consecutive. Pew Internet Project a descoperit ca, din cei 111 milioane de americani care au intrat online, 95% au spus ca au trimis e-mail. 54% au spus ca trimit zilnic. Atunci, daca este asa de dificil sa citim online, de ce cititul si scrisul de texte reprezinta principalul lucru care se întâmpla pe Internet?

Stiu ca atunci când se fac studii în masa, utilizatorii pot parea prosti. Cu totii am auzit de tipul care nu a gasit tasta „any key” si de tipul care a rupt „tavita pentru cafea” a computer-ului sau. Am lucrat ca ajutor tehnic la un colegiu, pe timp de vara, învatând profesorii de desen cum sa-si verifice e-mail-urile. Erau oameni care faceau minuni pe o pânza alba, însa nu reuseau sa foloseasca un mouse.

Dar pentru cât timp trebuie sa infantilizam oamenii pentru care construim site-uri? De ce trebuie sa facem aceste rationamente generalizatoare despre felul în care toti utilizatorii citesc informatiile, bazându-ne doar pe cel mai prost exemplu existent? Nu am dreptate când spun ca Web-ul s-a dezvoltat mult, iar acum, o generalizare a utilizatorilor ar fi aproape imposibila? De ce sa nu vorbim pur si simplu de audienta fiecarui site în particular? Chiar nu mai putem admite ca, daca tratam utilizatorii ca pe niste adulti, atunci ei vor începe sa se comporte ca atare?

Dupa cum observati, eu am o perspectiva diferita fata de majoritatea oamenilor. Pentru site-urile cu mecanisme de feedback public, sfatuiesc clientii sa considere fiecare parte a continutului ca începutul unei conversatii cu comunitatea. Când privesti continutul din acest punct de vedere, atunci exista o logica în a ridica stacheta un pic. La urma urmei, daca am învatat o lectie în comunitatea Web, atunci ea este: Tonul pe care îl abordati în continutul paginii dumneavoastra va fi reflectat de catre comunitate, fiind amplificat de fiecare comentariu. Începeti conversatia cu scrieri marete – facând acest lucru ar fi prielnic în orice mediu, facând acest lucru ar putea determina cititorii sa cada pe gânduri mai mult decât o clipa – si oferiti-le cititorilor posibilitatea de comunicare intre ei, pentru a primi raspunsuri cu multa considerare.

Dar daca veti porni discutia cu “Priveste, ocheste, alearga. Alearga, ocheste, alearga.” veti obtine exact ce cereti.

Daca creatorii de continut pentru Web si managerii continutului s-ar putea opri din a-si cocolosi cititorii si, în schimb, ar încerca sa-i provoace, sa-i determine si sa interactioneze cu ei, atunci, poate oamenii ar începe sa se foloseasca de scroll, sa dea click, si chiar sa le citeasca continutul paginii.

La urma urmei, daca stai în fata unui auditoriu, spunându-le tuturor ca nimeni nu citeste ceea ce tu scrii online, atunci problema nu este neaparat reprezentata de cei carora va adresati. Poate, pur si simplu, nu spuneti nimic interesant.

Robert Tudor este editor la aKL.

Computer Solutions © 2004 | Harta site  | Termeni si conditii