Divizia solutii web
Servicii complete pentru lansarea unui site pe Internet, incepand cu planificarea si ...
Divizia design si identitate
Un simbol grafic poate spune 100 de cuvinte despre firma, produsele sau serviciile dvs...
Divizia software
Sisteme informatice pentru cresterea performantei organizatiilor clientilor ...
Divizia hardware
Orientarea constanta spre client si calitate au reprezentat vectorul unei evolutii dinamice...
Divizia de securitate
Sistemele de control acces pot fi folosite atat pentru a impiedica patrunderile neautorizate ...


MODUL DE CONDUCERE A PROIECTELOR

S-ar putea spune ca, din punct de vedere tehnic, industria IT a atins de ceva vreme stadiul de maturitate. Atât hardware-ul, cât si software-ul sunt din ce în ce mai fiabile, mai sigure din punctul de vedere al confidentialitatii, mai usor de administrat si, nu în ultimul rând, din ce în ce mai ieftine pentru specificatii si functionalitati din ce în ce mai bune. Dan Oancea

Cu toate acestea, perfomantele companiilor în realizarea de proiecte de anvergura contrazic afirmatia anterioara.

Statistici ale Industriei

Industria IT nu are o reputatie foarte buna din punctul de vedere al livrarii proiectelor. Statisticile demonstreaza din plin acest lucru:

  • depasirea costurilor, media situându-se la valoarea de189% fata de bugetul prevazut initial;
  • depasirea termenelor, proiectele finalizându-se în 222% din timpul alocat;
  • sunt livrate o medie de numai 61% din functionalitatile specificate initial;
  • numai 12% din proiecte sunt livrate la timp si în bugetul stabilit;
  • 25% din proiectele de dezvoltare pe scara larga sunt anulate înainte de finalizare;
  • 75% din proiectele mari au fost privite de utilizatorii lor ca insuccese operationale.

Experienta noastra a aratat faptul ca exista o corelatie puternica între efectele mentionate anterior si urmatoarele cauze de esec ale proiectelor:

  • lipsa unei implicari a managementului de vârf al companiei în care se realizeaza proiectul, decizii întârziate sau inexistente din partea acestuia;
  • planuri nerealiste;
  • manager de proiect neexperimentat sau nededicat 100% proiectului din punctul de vedere al timpului si al efortului;
  • neidentificarea riscurilor si lipsa unor planuri de actiune în caz ca ele devin realitate;
  • slaba monitorizare financiara;
  • lipsa personalului cu pregatire adecvata;
  • lipsa unui plan de calitate.

Concluzia este aceea ca esecurile nu se datoreaza problemelor tehnice hardware sau software. Cauzele nereusitelor sunt deficientele de management. Proiectele sunt organisme complexe, foarte multi factori afectându-le mediul si sansele de succes sau de esec. Tehnologia informatiei prezinta un grad inerent de risc dat de necesitatea permanenta de schimbare atât a afacerii cât si a tehnologiei ce o deserveste.

Fazele unui proiect

Orice proiect are trei faze mari prin care trece pe parcursul realizarii sale: planificare, executie si finalizare.

 Planificare

Este prima faza a realizarii unui proiect. Obiectivele ei sunt:

  • Actualizarea anvergurii proiectului pentru a reflecta ultimele modificari din faza anterioara, aceea a negocierii si semnarii contractului;
  • Dezvoltarea unui plan detaliat pentru faza de executie;
  • Obtinerea angajamentului din partea clientului pentru responsabilitatile si resursele sale ce vor fi necesare în faza de executie;
  • Obtinerea aprobarilor necesare, atât din partea managementului clientului cât si din partea managementului de consultanta Oracle pentru a trece la faza de executie;
  • Identificarea eventualelor modificari de infrastructura necesare pentru sustinerea fazei de executie;
  • Alocarea si pregatirea resurselor umane necesare pentru realizarea proiectului.

 Executie

Este faza cea mai lunga a unui proiect, cea în care se utilizeaza cele mai multe resurse si în care se livreaza cea mai mare parte a efortului necesar proiectului. Obiectivele acestei faze sunt:

  • Livrarea si gestionarea efortului cuprins în anvergura proiectului, la calitatea si cu costurile prevazute;
  • Anticiparea posibilelor riscuri pentru proiect si întreprinderea de masuri preventive sau corective;
  • Rezolvarea eficienta a problemelor ce apar pe parcursul realizarii proiectului;
  • Asigurarea integritatii livrabilelor si asigurarea consistentei acestora cu obiectivele proiectului.

 Finalizare

Adesea aceasta faza este de multe ori neglijata, existând spre finalul proiectului un sentiment fals de finalizare timpurie. Adesea primele 80% din lucrurile ce trebuiau livrate în proiect necesita 80% din efort iar ultimele 20% necesita restul de 20%. Obiectivele acestei faze sunt:

  • Obtinerea aprobarii din partea clientului pe livrabilele de proiect;
  • Finalizarea în bune conditii a relatiei contractuale cu acesta;
  • Transferul documentatiei si mediului de productie catre echipa clientului;
  • Eliberarea resurselor umane si fizice ce au fost utilizate în cadrul proiectului;
  • Documentarea si arhivarea rezultatelor.

 




Computer Solutions © 2004 | Harta site  | Termeni si conditii